Mis on õli dünaamiline asendamine automaatkäigukastis ja milleks on see vajalik?
AKK-d on laialt levinud ja muutuvad autojuhtide seas üha populaarsemaks tänu mugavusele ja juhtimise lihtsusele.
Kaasaegne AKK – väga keeruline ja kõrgtehnoloogiline agregaat, mille kõiki tööprotsesse kontrollitakse elektroonilise juhtplokiga.
AKK-i sõlmede suur hulk ja nende sujuv koostöö tagab autoga liiklemisel maksimaalselt sujuva ja mugava sõidu. Nõuded AKK tööomadustele ja tehnilisele seisukorrale on väga kõrged. Nende hoidmine kõrgel tasemel on võimalik vaid regulaarsele ja spetsialiseeritud hooldusele.
Üheks tähtsaimaks asjaoluks, mis mõjutab nii AKK töö täpsust ja usaldusväärsust kui ka selle tehnilist seisukorda on transmissiooniõli kvaliteet. See ainulaadsete omadustega transmissiooniõli osaleb AKK kõikides tööprotsessides ja on välja töötatud just selle agregaadi jaoks. AKK kasutamise protsessis langeb paratamatult õli kvaliteet, mis suurendab käigukasti kallite sõlmede kiirema kulumise tõenäosust. Õli kvaliteedi langemist mõjutavaks täiendavaks riskifaktoriks on koormus AKK-le agressiivse sõidustiiliga, ummikutes, maastikul ja koormatud järelhaagisega sõitmise tulemusel.
Transmissiooniõli ainulaadsete omaduste ja puhtuse säilitamiseks AKK-s on vajalik õli ja filtri õigeaegne asendamine. Õli asendamine AKK-s võib olla täielik ja osaline. Õli osaline asendamine toimub äratöötatud õli lihtsa äravalamisega ja uue õli lisamisega. AKK ehituse tõttu ei ole võimalik õli 100% vahetamine statsionaarsel režiimil, asendatakse vaid see osa õlist, mis on maha voolanud alusele. Ligikaudu 30% äratöötatud õlist jääb süsteemi alles ja seguneb edaspidi uue õliga. Segunemise tulemusel alanevad olulisel määral uue õli kõik tööomadused ning selle töövältus. Samuti tuleb meeles pidada seda, et paljud tootjad ei soovita erinevat klassi õlisid, kuna sellel korral moodustuvad ühendid on etteaimamatute omadustega.
Õli dünaamiline asendamine annab võimaluse täielikult asendada vana õli uuega. Õli dünaamilise asendamise protsess käigukastis toimub järgmiselt: esimesel etapil, nagu ka tavalise asendamise korral, valatakse maha vana õli, asendatakse õlifilter ja valatakse sisse uus õli. Seejärel pärast mootori käivitamist ja AKK viimist tööseisukorda ühendatakse juurde spetsiaalne aparaat, mis pumpab AKK süsteemis tsirkuleerivad õlijäägid ja valab kasti uue õli. Õli ümbervalamise protsess toimub kuni vana õli täieliku asendamiseni uuega. Asendamise protsessi lõppemise silmnähtavaks signaaliks loetakse AKK-st väljavoolav puhas õli.
Tehes AKK õli õigeaegset dünaamilist asendamist võib märkimisväärselt pikendada AKK töövältust ja real juhtudel vähendada auto ühe kõige kallimate sõlmede asendamise riski
Küsi lisainfot või saada tellimuse soov:
Tehase 16c
51013 Tartu, Estonia
+372 58 878 993